Το 2006 η κυβέρνηση της ΝΔ προσπάθησε να αναθεωρήσει το άρθρο 16 του συντάγματος, με το οποίο διασφαλίζετε ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης, απέτυχε όμως λόγω της μεγάλης κινητοποίησης των φοιτητών οι οποίοι με καταλήψεις, πορείες και μαζικές διαδικασίες αντίστασης στην πολιτική της τότε κυβέρνησης κατάφεραν να αποτρέψουν τις στοχεύσεις της.
Σήμερα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Έχουν περάσει 4 χρόνια, διανύουμε περίοδο οικονομικής κρίσης, η κυβέρνηση πλέον δεν είναι η ίδια, το κίνημα δεν είναι το ίδιο. Το μόνο που έχει μείνει αναλλοίωτο είναι η επίθεση, αυτή τη φορά από το ΠΑΣΟΚ, στη δημόσια και δωρεάν παιδεία, αλλά και αυτή δεν είναι ακριβώς ίδια, τώρα είναι πιο βίαιη πιο ταξική πιο γενικευμένη. Η νέα κυβέρνηση φέρνει συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου για τις επιδόσεις των μαθητών, την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους. Όταν το πρόσημο δεν είναι θετικό με βάση το υπουργείο, την χρηματοδότηση θα την αναλαμβάνουν γονείς, επιχειρήσεις, χορηγοί κλπ.
Χαρακτηριστικό για να καταλάβουμε τι σκοπεύουν να κάνουνε στο δημόσιο πανεπιστήμιο είναι η πρόταση του κ. Γρυσπολάκη, πρύτανη του πολυτεχνείου Κρήτης, ο οποίος πρότεινε την επιβολή διδάκτρων, διευκρινίζοντας ότι στην αρχή θα επιβάλλονται σε αλλοδαπούς φοιτητές και σε όσους αποτυγχάνουν έστω και μία φορά στις εξετάσεις.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως όλα τα σχέδια νόμου τα οποία έχουν φέρει μέχρι στιγμής δεν είναι συγκεκριμένα ως προς τις στοχεύσεις και τον τρόπο υλοποίησης αυτών και χαρακτηρίζονται από γενική ασάφεια. Παρόλα αυτά όλα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι τώρα από την κυβέρνηση και έχουν να κάνουν με αξιολόγηση, πιστωτικές μονάδες, φάκελο επαγγελματικών προσόντων, συμβούλιο διοίκησης επιβεβαιώνουν τις απόψεις μας ότι υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική στόχευση εναντίον της δημόσιας παιδείας και ότι η ασάφεια που αναφέραμε προηγουμένως δεν είναι τυχαία.
Τα προβλήματα του πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας σε σχέση με τα προβλήματα της παιδείας
Στο πανεπιστήμιό μας αντιμετωπίζουμε προβλήματα σε πολλούς τομείς:
- · Κτιριακό
- · Εργαστηριακά (μαθήματα πολλές φορές γίνονται σε επίπεδο θεωρίας)
- · ν+3 (μπορούμε να δηλώσουμε μόνο 3 μαθήματα από αυτά που χρωστάμε)
- · Μηχανικοί περιβάλλοντος
Όλα αυτά δεν μπορούμε να τα λύσουμε όταν το κράτος δαπανά μόλις το 2,2% του ΑΕΠ για την παιδεία και το πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας παίρνει το αντίστοιχο προφανώς ποσοστό, δεν δίνει επαγγελματικά δικαιώματα σε δημόσια πανεπιστήμια αλλά σε ιδιωτικά. Όσες προτάσεις και να γίνουν από οποιαδήποτε παράταξη για την λύση των προβλημάτων με τοπικά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο παρά προσωρινή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνουμε καλύτερες τις συνθήκες στο πανεπιστήμιο μας με όποιο τρόπο μπορούμε.
Είναι επιτακτική η ανάγκη να ενωθούν όλες οι αριστερές δυνάμεις και ανένταχτος κόσμος ενάντια στα μέτρα που θέλουν να περάσουν, να επαναφέρουμε τους νικηφόρους αγώνες του 2006 συμμετέχοντας μαζικά σε καταλήψεις , πορείες. Είναι αναγκαίο πλέον να διεκδικήσουμε αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία μόνο έτσι θα κάνουμε το πανεπιστήμιο μας καλύτερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου